ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΜΑΣ OUR MAGAZINE

greece-map150.gifBooks_2021.jpgmap.gif

NEWPEN.gif email-0007.jpg

 

SATELLITE PICTURES OF GREECE

SATELLITE PICTURES OF RUSSIA

 

 

image003.jpg

image004.png

akr_5.jpg alex_5.jpg

image011.png

MAGAZINE_1.jpg MAGAZINE_17.jpg

image011.png

MAGAZINE_10.jpg AF_57.JPG

image011.png

magazine90.jpg 3jpg.jpg

image003.jpg

image1976.gif

mosk_2.jpg DSC02113.JPG

image011.png

Stavropol_01.JPG magazine2008.jpg

image011.png

MAGAZINE_14.jpg MAGAZINE_15.jpg

image011.png

MAGAZINE_12.jpg su27_6.jpg

image1976.gif

image003.jpg

 

 

Τ Ε Υ Χ Ο Σ I S S U E ʠ 1

O c t o b e r 2 0 1 1

 

 

1 . Η ΡΩΜΙΩΣΥΝΗ

 

του Μητροπολίτη Ναυπάκτου & Αγίου Βλασίου κ.κ. Ιερόθεου *

Η Ρωμηοσύνη δεν είναι ένα διανοητικό ιδεολόγημα , ούτε απλώς μια αναφορά στο παρελθόν , αλλά το αυθεντικό και αληθινό βίωμα , που το βιώνουν και σήμερα πολλοί άνθρωποι που συντονίζονται σε αυτήν την συγκεκριμένη στάση ζωής. Αυτόν τον τρόπο ζωής , που διαφέρει ριζικά από τον φράγκικο τρόπο ζωής , τον έζησαν όχι μόνον στα μοναστήρια και στους τόπους της ασκήσεως , αλλά και στον κοινωνικό χώρο ... Φορείς και εκφραστές αυτού του τρόπου ζωής ήταν οι ομολογητές της πίστεως , οι άγιοι Πατέρες που έζησαν κοντά στο λαό και μας άφησαν ως υποθήκες τα συγγράμματά τους , οι μάρτυρες που έδωσαν την μαρτυρία και υπέστησαν το μαρτύριο για τη δόξα του Θεού , οι όσιοι ασκητές που αγωνίστηκαν εναντίον των παθών και των σατανικών δυνάμεων , οι νεομάρτυρες κατά την Τουρκοκρατία , που συνετέλεσαν στη διατήρηση της αληθινής ζωής της Ρωμηοσύνης και το μαρτύριό τους ήταν πραγματική εθνική γιορτή για τους υποδουλωμένους Ρωμηούς . Στο έργο και τη διδασκαλία του αγίου Κοσμά του Αιτωλού και στον βίο και το μαρτύριο του αγίου Γεωργίου του εν Ιωαννίνοις μαρτυρήσαντος φαίνεται ακριβώς τι είναι η Ρωμηοσύνη . Αν μελετήσει κανείς προσεκτικά το βίο και την κοινωνική ζωή των κατοίκων της Ελλάδας , της Μικράς Ασίας , του Πόντου , της Θράκης , του Λιβάνου , της Συρίας κ.λ.π., θα διαπιστώσει ότι οι άνθρωποι βίωναν έναν πολιτισμό του οποίου βάση δεν ήταν η λογική και το δικαίωμα , αλλά η καρδιά και το καθήκον. Ήταν ανεπτυγμένη η φιλοθεϊα και η φιλανθρωπία . Το φιλότιμο και η αρχοντιά , η θυσία και η προσφορά , η αγάπη και η ελευθερία ήταν τα βασικά στοιχεία ζωής. Αυτό το βλέπουμε στους τελευταίους μεγάλους Γέροντες που ποίμαιναν τα ποίμνιά τους μέσα από τα πραγματικά γνωρίσματα της Ρωμηοσύνης , όπως είναι ο άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης . Αυτό μας φανερώνουν και οι λαξευτοί βράχοι της Καππαδοκίας , αλλά και ο τρόπος ζωής των κατοίκων των περιοχών εκείνων . Ακόμη και οι Κρυπτοχριστιανοί δείχνουν τον χαρακτήρα της Ρωμηοσύνης , που δεν υποδουλώνονται ψυχικά ποτέ , έστω κι αν εξαναγκάζονται να είναι υπόδουλοι σωματικά . Πιστεύουμε ότι δεν εξέλειπε αυτός ο τρόπος ζωής από την καρδιά του Γένους μας , αφού και σήμερα τον ζουν πολλοί ανάμεσά μας .Η ποιμαντική μου διακονία , η επικοινωνία μου με πολλούς ανθρώπους του λαού μου έδειξε τι ακριβώς είναι η Ρωμηοσύνη και ποιος είναι ο αληθινός Ρωμηός ...Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης που μας υπέδειξε την αξία της Ρωμηοσύνης , αλλά και έκανε έρευνες για να παρουσιάσει τη διαφορά μεταξύ του Ρωμηού και του Φράγκου , σκιαγραφεί παραστατικά την ουσία της Ρωμηοσύνης και την αξία του Ρωμηού . Θα παραθέσω σημαντικά κομμάτια χωρίς να τα αναλύσω . Η Ρωμηοσύνη δεν αποδεικνύεται . Περιγράφεται . Δεν χρειάζεται απολογητές . Είναι απλώς αυτό που είναι . Το δέχεται κανείς ή το απορρίπτει . Γι αυτό τα παιδιά των Ρωμηών ή παρέμεναν πιστοί και σκληροί Ρωμηοί ή εφράγκευαν ή τούρκευαν . Και σήμερα άλλοι παραμένουν Ρωμηοί , άλλοι όμως αμερικανεύουν , ρωσεύουν , φραντσέυουν , αγγλεύουν , δηλαδή γραικεύουν . Ο Ρωμηός ονειροπόλος και αφελής δεν είναι . Αλλά ουδέποτε γίνεται πνευματικά ή σωματικά δούλος του συμμάχου . Γίνεται σύμμαχος πιστός στα συμφωνημένα , αλλά ιδεολογικά αδέσμευτος ... Ναι μεν ο Ρωμηός έχει απόλυτη πεποίθηση στη Ρωμηοσύνη του , αλλά ούτε φανατικός ούτε μισαλλόδοξος είναι και ούτε έχει καμμία ξενοφοβία . Αντίθετα αγαπά τους ξένους όχι όμως αφελώς . Αυτό γιατί γνωρίζει ότι ο Θεός αγαπά όλους τους ανθρώπους , όλες τις φυλές και όλα τα έθνη χωρίς διάκριση και χωρίς προτίμηση . Ο Ρωμηός γνωρίζει ότι η Ρωμηοσύνη του κατέχει την αλήθεια και είναι η ύψιστη μορφή των πολιτισμών . Αλλά κατανοεί άριστα το γεγονός ότι ο Θεός αγαπά τον Ρωμηό , όχι όμως περισσότερο από τους άλλους . Ο Θεός αγαπά τον κάτοχο της αλήθειας , αλλά εξ ίσου αγαπά και τον κήρυκα του ψεύδους . Αγαπά τον άγιο , αλλά αγαπά εξ ίσου ακόμη και τον διάβολο ... Οι μεγαλύτεροι ήρωες της Ρωμηοσύνης συγκαταλέγονται μεταξύ των αγίων . Πραγματικά , Ρωμηοί είναι οι μεγάλοι άγιοι που μετέχουν της καθαρτικής , φωτιστικής και θεοποιού ενέργειας του Θεού και μέσα από αυτή τη μέθεξη αγιάζουν όλο τον τρόπο ζωής , προσωπικής και κοινωνικής , δημιουργούν πολιτισμό και αναπτύσσουν τις τέχνες , προσλαμβάνουν και τα νέα στοιχεία ζωής και τα εντάσσουν μέσα στον αυθεντικό τρόπο ζωής της Ρωμηοσύνης . Θέλουμε να ζούμε στην Ευρώπη ως Ρωμηοί για να μη χάσουμε την ανθρωπιά μας και να βοηθήσουμε όσους Ευρωπαίους αναζητούν τη Ρωμηοσύνη , της προ του Καρλομάγνου Ευρώπης . Με αυτές τις προϋποθέσεις καταλαβαίνουμε καλά ότι δεν ανήκουμε ούτε στην Ανατολή ούτε στη Δύση , όντες Ρωμηοί στο φρόνημα και τη ζωή . Η Ρωμηοσύνη θα χαθεί όταν ο κόσμος λείψει

Απόσπασμα από το βιβλίο του Γέννημα και θρέμμα Ρωμηοί .

*Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου & Αγίου Βλασίου κ.κ. Ιερόθεος - κατά κόσμον Γεώργιος Βλάχος - γεννήθηκε στα Ιωάννινα το 1945 . Δίδαξε ελληνική γλώσσα , χριστιανική ηθική και βιοηθική στη Μπελεμέντειο Θεολογική Σχολή Άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός της Αντιόχειας στη Συρία . Έχει συγγράψει 67 βιβλία - http://www.pelagia.org/htm/katalog.htm - με θεολογικό , εκκλησιαστικό και κοινωνικό περιεχόμενο βασισμένα στη διδασκαλία των αγίων Πατέρων. Από αυτά , τα 54 έχουν μεταφραστεί με πρωτοβουλία των μεταφραστών σε 17 ξένες γλώσσες.Ο συνολικός αριθμός των βιβλίων , ανατύπων και δημοσιεύσεων , εκτός των άρθρων , ανέρχεται σε 213 . Εισηγήθηκε θέματα από το 1995 , που χειροτονήθηκε μητροπολίτης , μέχρι σήμερα σε περισσότερα από 200 Διεθνή & Πανελλήνια Συνέδρια και δίδαξε σε σεμινάρια στην Αμερική , τον Καναδά , τη Συρία , τη Γερμανία , την Ουκρανία , τη Ρωσία , τη Ρουμανία , την Ιταλία κ.λ.π.

icon_arrow.gif Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου & Αγίου Βλασίου : www.parembasis.gr

 

Bookmark and Share

 

 

2 . ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ

 

... η θάλασσα που περιβάλλει τη χώρα , έκανε τον Έλληνα ριψοκίνδυνο ναυτικό και έμπορο . Η ναυτιλία τον οδήγησε στον αποικισμό . Το πνεύμα των Ελλήνων διέφερε από το πνεύμα των κατοίκων της Αιγύπτου και της Μεσοποταμίας . Οι Έλληνες είχαν ως πρότυπο τον ελεύθερο άνθρωπο , όχι τον υπήκοο . Η διαύγεια , η κομψότητα , η χάρη , το μέτρο ,η ηρεμία , η ειρήνη , η πρόοδος και η δημοκρατία είναι τα χαρακτηριστικά του ελληνικού τρόπου ζωής ...

Militos_354.jpg

... οι βόρειοι ήταν καλοί στρατιώτες του πεζικού και είχαν αυστηρή πειθαρχία . Οι νότιοι ήταν κυρίως ναύτες ευφυείς , με εμπορικά χαρίσματα και πάθος για το ωραίο και την τέχνη . Ο βόρειος είχε εντονότερο το θρησκευτικό συναίσθημα . Ήταν ξανθός , ψηλός και βραχυκέφαλος , ενώ ο νότιος , μελαχρινός , κοντός και δολιχοκέφαλος . Από την ανάπτυξη των δύο αυτών ρευμάτων και την επίδραση του φυσικού περιβάλλοντος προέκυψε κατά τους ιστορικούς χρόνους ο τύπος του Έλληνα που δημιούργησε το λαμπρό κλασσικό πολιτισμό του 5ου π.Χ αι. ...

 

Makedonia_323.png

... τα Ομηρικά έπη συμβολίζουν τη σωματική ρώμη , την ευφυία και το πνεύμα . Η Ιλιάδα με τον Αχιλλέα εκφράζει τη δωρική πλευρά του ελληνικού πολιτισμού . Εκφράζει την ανδρεία των Ελλήνων στον πόλεμο . Η Οδύσσεια συμβολίζει την ευφυία των Ελλήνων και τις περιπέτειές τους στη θάλασσα και την ξενιτειά . Εκφράζει την ιωνική πλευρά της ελληνικής φυλής . Απηχεί τις ειρηνικές κατακτήσεις των Ελλήνων στη θάλασσα , το εμπόριο , τις τέχνες και τα γράμματα . Μεταξύ των δύο αυτών πλευρών ο ποητής θέτει σε ανώτερη μοίρα το πνεύμα . Η Τροία δεν έπεσε με τη σωματική ρώμη του Αχιλλέα , αλλά με το ευφυέστατο σχέδιο του Οδυσσέα . Όλη η μετά τον Όμηρο λογοτεχνία είναι εμπνευσμένη από τα Ομηρικά έπη . Ο Πλάτων γράφει ...την Ελλάδα πεπαίδευκεν ούτος ο ποιητής ... Μετά την Αναγέννηση στην Ευρώπη , η Ιλιάδα και η Οδύσσεια αποτελούν τις κύριες πηγές έμπνευσης της διανόησης και της τέχνης ...

image1246.jpg

... το όμαιμον του Ηρόδοτου - η κοινή καταγωγή - , το ομόγλωσσον - η κοινή γλώσσα - , το ομόθρησκον - η κοινή θρησκεία - , οι αμφικτυονίες , οι κοινοί αγώνες και τα κοινά ήθη και έθιμα αποτελούσαν τους κοινούς δεσμούς των Ελλήνων ...

 

Nika_Samofrakiyskaya1.jpg

... οι αρχαίοι Έλληνες ήταν σπουδαίοι αρχιτέκτονες . Αυτό φαίνεται έκδηλα στα έργα τους . Η δωρική αρχιτεκτονική διακρινόταν για τη μαθηματική αυστηρότητα και θετικότητα , η ιωνική για τη γλαφυρότητα και την ποικιλία της ποίησης . Το ιωνικό ιδεώδες απέβλεπε στην ατομική ευτυχία και τον πλούτο , ενώ παράλληλα κυριαρχεί ο εύθυμος τρόπος ζωής . Το δωρικό ιδεώδες προτιμά την τάξη , την αυστηρότητα και την πειθαρχία . Έχει κοινωνικό προσανατολισμό . Σπουδαίοι ναοί δωρικού ρυθμού είναι ο ναός της Αρτέμιδας στην Κέρκυρα , το Ηραίο στην Ολυμπία , οι ναοί του Απόλλωνα στην Κόρινθο και στο Θέρμο , ο ναός της Αφαίας Αθηνάς στην Αίγινα . Σπουδαίοι ναοί ιωνικού ρυθμού είναι το Ηραίο στη Σάμο , ο ναός της Αρτέμιδας στην Έφεσο , ο ναός του Απόλλωνα στα Δίδυμα ...

 

Bookmark and Share

 

 

3 . Š

A - . - , - . XIX- XX . , .

ΤΑ ΑΘΩΝΙΚΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΥΚΑΣΟ

* Οι Αθωνικές μονές του Καυκάσου αποτελούν ιδιαίτερο φαινόμενο για την ιστορία και την πνευματική ζωή της Ρωσίας. Τέσσερα μοναστήρια ιδρύθηκαν στον Καύκασο από Ρώσους μοναχούς κατά την έξοδό τους από το Άγιον Όρος, στην Ελλάδα , όπου μόνασαν συγκεκριμένο αριθμό ετών , ερχόμενοι σε επαφή με την παράδοση της ελληνο-βυζαντινής κουλτούρας και ασκητικής. Οι μονές χτίστηκαν στα τέλη του 19ου με αρχές του 20ου αι. προβάλλοντας την ιστορική τους παρακαταθήκη στην παιδεία της περιοχής του Καυκάσου και καταθέτοντας το αποτύπωμά τους στην ανάπτυξη του πολιτισμού και της εκπαίδευσης σε αυτή την περιοχή .

image1976.gif

, , , , , . , , . , , , . , , -. XIX . . . 1871 . - (, 2006). XIX . . . . , (, 2006). 1858 (), : , , , , , . 14 , ( , 2002). , 1861 ., .. , III . , , , ‑ . , 1873 . - - . , . 27 1875 . III 327 , , , . (, 2008). III . - ‑ . , , . . , , , , , . , III , , , 20 ‑ . . 1861 , 1864 . , . , - ( 1878 .), . . , 1885 . (, 2008). -- , . - (1889 .), ( , ) III, . 1904 ‑ - , , . : VIIVIII . , -. VIII ‑ , , , , . 11 . - , , - , . -- , , . , , IX X ., 2 5-6 50 . 3 , 12 , 5-10 . , , . , . , - , 10 , , . (55 . .), . 1877 . . . , . . , , . , , , . . 5 : , , , . , , , : , , , . : , , , , , . . (, 2008; , 2009). . 1928 , . 2001 . , 10 , , , . , , - ( ) . 1875 . . 1884 1896 . . , . 12 . : , . , , . , . , , . 1884 , , . 1917 . - - . 1924 . , , , 1994 . 1887 ‑ -- (, 1992). . 1886 . - (), . , (), -; . 1889 . - (), 15 . , . , , 60 , , ( , ). . - () 1904 . - , - . . - , XX . - . , . 1920- , 10 . 28 2001 . . , (, 2008). , , , , . , , . , . -, , (, 2006) .

page1.gif

1.   , . / , .  -: - (), 1992. ‑ 192 .

2.   , .. / .. . .: Ż, 2006. . 451 - 455.

3.   ( ). -- / (). : . . 2-, 2008. 284 .

4.   , .. - / ... .-: , - -- , 2009. 20 .

5.   . .: - . . , , 2002. 288-443.

 

UDC 271.22

H.V. Chenikalova

Institution of Friendship of Caucasus Peoples

Stavropol, K. Marx-Avenue 7, Russia,

entomolsgau@mail.ru

image1976.gif

 

ABOUT THE CREATION - HISTORY OF APHONIC

MONASTERIES ON CAUCASUS

Aphonic monasteries on Caucasus a unique phenomenon of spiritual life and Russia history. Four monasteries were created by Russian monks descendants from Athos
 
monasteries to Greece where they lived the specific quantity of years and were educated the tradition of Greek-byzantine culture and ascetic.
 
These monasteries were created at the end XIX- in beginning XX century and bring a large deposit in enlightenment this region.

 

image1976.gif

Photographs of Monasteries on Caucasus

( ) -

, . 1875. ࠠ 堠 頠

. ࠠ 2001. - 젠 .

( , )

image1976.gif

, .

image1976.gif

 

󠠠 -

- 頠 .

-

2010.

 

image1976.gif

 

 

. -

() 젠

. 頠 頠 , 頠

() . http://heritage.sai.msu.ru

image1976.gif

- Copyright 2011

* Η κ . Τσενικάλοβα Ελένα Βλαντιμίροβνα είναι Καθηγήτρια της Έδρας Φυτοπαθολογίας

και Εντομολογίας του Κρατικού Γεωπονικού Πανεπιστημίου Σταυρούπολης - -

Διδάκτωρ (Dr) Βιολογίας και μέλος της Ακαδημίας Επιστημών της Ρωσίας - .

image1976.gif

 

Bookmark and Share

 

 

4 . ΕΤΡ ΝΙΚΟΛΑΓΙΕΒΙΤΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗ

 

Στις 11 Ιουλίου 1864 γεννιέται στη Σαντορίνη ο Πέτρος Μαυρομάτης του Νικολάου . Γύρω στο 1870 , ένας από τους εξαδέλφους του στην οικογένεια των εμπόρων Αλαφούζοβ τον φέρνουν από τη Σαντορίνη στη Ρωσία , όπου τον αναθρέφουν και του προσφέρουν τη δυνατότητα να σπουδάσει . Ο μεγαλέμπορος Ιβάν Αντόνοβιτς Αλαφούζοβ , γεννηθείς στη Σαντορίνη και τα παιδιά του , που ζούσαν στη Ρωσία του παρείχαν βοήθεια και υποστήριξη . Το 1883 οι Αλαφούζοβ αγόρασαν από τον Α.Α. Μπέκεντορφ εργοστάσιο κλωστοϋφαντουργίας στο χωριό Νίζνε Τρόιτσκυ , σήμερα ομώνυμος συνοικισμός της περιοχής Τουμαζίνσκυ της Ρωσικής Δημοκρατίας Μπασκορτοστάν . Ο Μπέκεντορφ το 1866 αγόρασε το εργοστάσιο αυτό από τον έλληνα επιχειρηματία Δ.Ε. Μπεναρδάκη , ο οποίος ήταν ιδιοκτήτης του από το 1837 ως το 1866 . Στον Πιότρ Νικολάγιεβιτς πρότειναν να εργαστεί στο εργοστάσιο , το οποίο σήμερα αποτελεί μεγάλη βιομηχανική επιχείρηση τσόχας της Μπασκιρίας . Γρήγορα αναρριχήθηκε στην ομάδα διαχείρησης του εργοστασίου , θέση την οποία κράτησε σε όλη του τη ζωή . Ήταν διευθυντής του τμήματος βαφής μαλλιού με σύγχρονη τεχνολογία της εποχής . Στο μουσείο του εργοστασίου , ανάμεσα στα υπόλοιπα εκθέματα , υπάρχουν και φωτογραφίες μελών της διοίκησής του από το 1905 ως σήμερα . Σε αυτές βρίσκεται και η φωτογραφία του Πιότρ Νικολάγιεβιτς Μαυρομάτη. Το 1893 ο Πιότρ Νικολάγιεβιτς παντρεύτηκε με την Αλεξάντρα Εφίμοβνα , το γένος Κασεβάροβα (1870 1941 ) . Από το γάμο αυτό υπήρξαν 6 παιδιά , 3 γιοι και 3 κόρες . Ο Μπόρις , ο Νικολάι , ο Ιβάν , η Βέρα , η Άννα και η Λύδια . Όταν τον Ιανουάριο του 1897 γεννήθηκε ο πρώτος γιος , ο Μπόρις , η Ναντέζντα Νικολάγιεβνα Αλαφούζοβα , επίτιμη δημότης της πόλης Ταγκανρόγκ στο Αζόφ τον βάφτισε . Το Νοέμβριο του 1898 ο Κονσταντίν Νικολάγιεβιτς Αλαφούζοβ , κορνετίστας του στρατιωτικού ιππικού της Αγίας Πετρούπολης , βάφτισε το δεύτερο γιο της οικογένειας , Νικολάι . Στο Νίζνε Τρόιτσκυ ο Πιότρ Νικολάγιεβιτς έχτισε μεγάλο σπίτι , όπου συγκεντρωνόταν συχνά η τοπική διανόηση . Ήταν ανοιχτός , κεφάτος και φιλόξενος άνθρωπος . Στο σπίτι υπήρχε πιάνο στο οποίο έπαιζε ο ίδιος και τα παιδιά του . Ιδιαίτερο μουσικό ταλέντο είχε ο μεγάλος γιος Μπόρις , τυφλός από την παιδική του ηλικία . Ήταν γενναιόδωρος από τη φύση του , κατείχε απόλυτο μουσικό άκουσμα , τραγουδούσε θαυμάσια και έπαιζε φόρτε πιάνο , κιθάρα και αρμόνιο . Ο Μπόρις Πέτροβιτς Μαυρομάτη ( 1897 1938 ) αποφοίτησε το 1914 με άριστα από τη Σχολή Τυφλών . Όμως , η τότε Σχολή Τυφλών δεν παρείχε ουσιαστική εκπαίδευση , απαραίτητη για να εισαχθεί κάποιος και να σπουδάσει σε ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα . Ο Μπόρις δίνει εξετάσεις στο κλασσικό γυμνάσιο και εισάγεται για σπουδές στη Μουσική Ακαδημία της Αγίας Πετρούπολης . Δεν τελειώνει την Ακαδημία , μιας και το παιδικό του όνειρο ήταν να γίνει νομικός . Εισάγεται μετά από εξετάσεις στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Τόμσκ , όπου σπούδασε δίκαιο και έγινε τελικά δικηγόρος . Λένε , ότι είχε εξαιρετικές νομικές ικανότητες και το 1917 ήταν μεταξύ των 9 συνολικά τυφλών σε όλη τη Ρωσία που κατόρθωσαν να πάρουν ανώτατη μόρφωση . Μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917 τον ανακήρυξαν υπεύθυνο του τομέα επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης του κινήματος των τυφλών , ενώ το 1923 έγινε οργανωτικός γραμματέας και πρώτος πρόεδρος της Πανρωσικής Κοινότητας Τυφλών . Ο Νικολάι Πέτροβιτς Μαυρομάτη , όπως και ο πατέρας του εργάστηκε σε όλη του τη ζωή στο εργοστάσιο βαφής μαλλιών στο Νίζνε Τρόιτσκυ. Ο Ιβάν Μαυρομάτη έγινε μηχανικός δομικών έργων . Η Λύδια Μαυρομάτη δίδαξε ρωσική γλώσσα στο σχολείο . Η Βέρα Μαυρομάτη παντρεύτηκε με αξιωματούχο του ρωσικού στρατού και φρόντισε την οικογένεια στο σπίτι . Τέλος η Άννα Μαυρομάτη σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Καζάν και δίδαξε Χημεία .

 

Petr_Nikolaevits_Mavromati.jpgAlexandra_Efimovna_Mavromati.jpgoikogeneia_Petr_Mavromati.jpgPetr_kato_dexia_ergostasio.jpgBoris_Petrovits_Mavromati.jpg

Ο Πιότρ Νικολάγιεβιτς Η Αλεξάνδρα Εφίμοβνα Η οικογένεια Μαυρομάτη Ο Πιότρ Νικολάγιεβιτς στη φάμπρικα Ο Μπόρις Πέτροβιτς

του Νίζνε Τρόιτσκυ κάτω δεξιά

 

Βιβλιογραφικές αναφορές και άλλες πηγές από τα ρωσικά

:  : 2 . / ... . .2 . / . . . , .. . : , 2006. .265-269.

.. : [. . ] // .- 1965.- 4.- . 3: .
. - 1925- // .- 1990.- 4.- . 4-5.- .: ..- .- . 16-29.- .
.. // .- 1973.- 11.- . 32-34.- .: ..- .- . 44-59.- .
. : // . .- 1995.- . 33-83.- .- .: . .. , .. , .. . .
// .- 1924.- 1.- . 6-9.- .- .: ..- . 7-8.
. : 50- // .- 1973.- 7.- . 38-39.- .: ..- .- .109-119.- .
. !: 40- // .- 1964.- 12.- . 16-19.- .: ..- .- .73-97.- .
..: [. . ] // .- 2- ., .- ., 1989.- . 110-111.- .- ., 1990.- 2 .- . 2.- .
.. // . . .- 1960.- 5.- . 23-24.- .: ..- . 23.- .- . 70-77.- .
. // .- 1972.- 7.- . 40-41.- .: ..- .- . .131-138.- .
. // .- 1973.- 6.- . 37-38.- .: ..- .- . 92-100.- .
.. .- : . -, 1964.- 194 .- .: ..- . 21-22, 187.
.. .- .: , 1965.- 132 .- .: ..- . 29, 34, 36.- .- .: , 1965.- 2 .- .1.- .
.. . .. . . . 75- . . . 2000.

. , 1998 . 187.

. www.alvas.ru

http://www.taglib.ru/greki.html

www.r-g-d.org

Οι φωτογραφίες προέρχονται από το αρχείο του κ . Αλεξάντερ Βικτόροβιτς Βασίλιεβ , απογόνου της οικογένειας Μαυρομάτη , που σήμερα ζει στη Μόσχα .

 

imaget038.gif

 

Bookmark and Share

 

 

5 . Η ΜΙΚΡΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΔΟΝ

 

Ιστορία το μυστηριώδες εργαστήριο του Θεού ... Γκαίτε

Στη βιβλιογραφία και στις τοπικές εκδόσεις που αφιερώθηκαν στην Κονσταντινόβκα , πόλη που βρίσκεται περίπου 70 χλμ . βόρεια του Ντόνιετσκ στο έδαφος της Ουκρανίας ήταν άγνωστο το επώνυμο των γαιοκτημόνων Νομικόσοβ . Η οικογένεια εγκαταστάθηκε στη Ρωσία , συγκεκριμένα στο Ταγκανρόγκ στις αρχές του 19ου αι . Αυτός ο οποίος και αποφάσισε πρώτος να εγκατασταθεί και να επενδύσει στην περιοχή του Τέλους της Καμπύλης - ήταν αναμφισβήτητα ο Παντελεήμων Νομικόσοβ . Η καταγωγή της οικογένειας ήταν το νοτιότερο νησί των Κυκλάδων στο Αιγαίο , η Σαντορίνη . Υπάρχει μια μαρτυρία , που διασώζεται μέχρι σήμερα στην περιοχή , ότι ήταν ο μόνος γαιοκτήμονας το 1812 , όπως και πολλοί άλλοι ευγενείς της εποχής εκείνης , που ήταν αντισυνταγματάρχης των Κοζάκων της περιοχής του ποταμού Δον . Είναι λογικό να υποθέσει κανείς ότι η γη στην κοίτη του ποταμού Κριβόι Ταρέτς Τέλος της Καμπύλης , στα ελληνικά - παραχωρήθηκε σ αυτόν για τη συμμετοχή του στον πόλεμο του 1812 . Τον ίδιο χρόνο ο Νομικόσοβ αγόρασε στην επαρχία Κούρσκ 20 οικογένειες δουλοπάροικων τους οποίους εγκατέστησε στην περιοχή και ονόμασε τον οικισμό Σαντουρινόβκα Μικρή Σαντορίνη , στα ελληνικά . Ο Παντελεήμων Νομικόσοβ είχε 3 γιους , τον Νικολάι που γεννήθηκε το 1813 , τον Ντμίτρι που γεννήθηκε το 1814 και τον Κονσταντίν που γεννήθηκε το 1815 . Κάθε παιδί κληρονόμησε από τον πατέρα μερίδιο της γης , εκ των οποίων αργότερα προήλθαν οι οικισμοί Νικολάγιεβκα , Ντμίτριεβκα και Κονσταντινόβκα .

 

Diaspora_64.jpg Diaspora_62.jpg

Χάρτης του 19ου αι . στο κέντρο ο οικισμός Σαντουρινόβκα Κάρτα της περιοχής Σαντουρινόβκα σήμερα Κριβόι Ταρέτς

 

Είναι απόλυτα εξακριβωμένο ότι το 1815 , είναι το έτος γέννησης του μικρότερου γιου από τον οποίο και προήλθε η σημερινή πόλη της Κονσταντινόβκα . Μετά την αποφοίτησή του ο Κονσταντίν Νομικόσοβ από την Πανσιόν των Ευγενών στην Αγία Πετρούπολη , επέστρεψε στο αγρόκτημα που του παραχώρησε ο πατέρας του και έγινε γαιοκτήμονας . Προσέλαβε δουλοπάροικους που καλλιεργούσαν τη γη μέχρι το 1861 που καταργήθηκε η δουλοπαροικία στη Ρωσία και παράλληλα ξεκίνησε η ενεργός εκβιομηχάνιση της κεντρικής περιοχής του Δον . Επί των ημερών του Κονσταντίν και μέχρι σήμερα η πόλη φέρει το όνομα του ιδρυτή της και στις μέρες μας μετράει τον 2ο αιώνα από την ιδρυσή της . Οι αγρότες καλλιεργούσαν τη γη με τα άροτρα και τα βόδια και όταν η γη είχε καλές αποδόσεις ζούσαν άνετα . Το 1859 στην Κονσταντινόβκα ζούσαν 29 κάτοικοι και στη Σαντουρινόβκα 280 . Στο τέλος της δεκαετίας του 1860 ο Κονσταντίν Νομικόσοβ πούλησε μια λωρίδα γης για την κατασκευή του σιδηροδρόμου Κούρσκ Χάρκοβ Αζόφ . Ήθελε πολύ να περνάει το τρένο δίπλα από την ιδιοκτησία του και ο σταθμός να πάρει το όνομα του οικισμού του . Το τακτικό δρομολόγιο της γραμμής με ενδιάμεσο σταθμό την Κονσταντινόβκα ξεκίνησε το 1870 . Τον ίδιο χρόνο , άρχισε και η εκβιομηχάνιση της περιοχής . Στα χρόνια που ακολούθησαν , το όνομα της Κονσταντινόβκα συνδέθηκε με τις επενδύσεις Βέλγων επιχειρηματιών . Υπάρχει μία καταγεγραμμένη συμφωνία με ημερομηνία 01 08 1895 που αναφέρει ότι : Ο Ντμίτρι Κονσταντίνοβιτς Νομικόσοβ - εγγονός του ιδρυτή της Σαντουρινόβκα και γιος του ιδρυτή της Κονσταντινόβκα πήρε εγγύηση 6.756,75 χρυσών ρουβλίων από τους Βέλγους επιχειρηματίες υποθηκεύοντας 200 στρέμματα οικοπεδικής έκτασης στην κοίτη του ποταμού κατά μήκος του σιδηροδρόμου . Το 1897 αρχίζει η παραγωγή μπουκαλιών από το βελγικό υαλουργικό εργοστάσιο της Κονσταντινόβκα . Το 1903 ο Λενινιστικός Σπινθήρας - - έγραφε : H Κονσταντινόβκα , κόμβος σιδηροδρόμων του σταθμού Εκατερίνοσλαβ βρίσκεται 40 50 μίλια νότια της Σλαβιάνσκα . Ήδη από τη δεκαετία του 1890 χτίστηκαν βιομηχανικά εργοστάσια : ελασμάτων , υάλου , κατασκευής καθρεπτών , κατασκευής μπουκαλιών και χημικών με τη δημιουργία εργατικών οικισμών . Το 1915 στον οικισμό υπήρχαν 2 νοσοκομεία , σχολείο , ιδιωτικό γυμνάσιο , τέχνικουμ , παιδαγωγική σχολή , ιατρική σχολή και υαλοκεραμική και αγροτική επαγγελματική σχολή . Το 1923 ο οικισμός της Κονσταντινόβκα έγινε το κέντρο εκπαίδευσης της ευρύτερης περιοχής που περιελάμβανε όλα τα γύρω χωριά και τα περίχωρα . Το 1926 η Κονσταντινόβκα πέρασε στη κατηγορία των οικισμών δημοτικού τύπου και το 1932 ανακηρύχθηκε πόλη με την πλήρη έννοια και όλες τις εξουσίες που απορρέουν από αυτή . Υπήρχε ανασυγκρότηση με αστικές ιδιοκτησίες και συγκοινωνιακή γραμμή τραμ από το σταθμό μέχρι το κέντρο της πόλης . Το 1936 άνοιξε τις πύλες του το Ρωσικό Δραματικό Θέατρο Α. Σ. Πούσκιν . Τη σημερινή περίοδο η πόλη έχει πληθυσμό 107.7 χιλιάδες κατοίκους και έκταση 69 τετρ. χλμ . Το 1930 και αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον , το εργοστάσιο υαλουργίας της Κονσταντινόβκα παράγει αστέρες ρουμπινιών για το Κρεμλίνο στη Μόσχα , σαρκοφάγους για το Μαυσωλείο του Λένιν και κρυστάλλινα συντριβάνια για τις παγκόσμιες εκθέσεις της Νέας Υόρκης .

 

Diaspora-69.jpg

Το βελγικό εργοστάσιο όπως διατηρήθηκε μέχρι σήμερα

 

Diaspora-67.jpg Diaspora-66.jpgDiaspora-68.jpg

 

Αχλαδόσχημο και κωνοειδές μπουκάλι του υαλουργικού εργοστασίου της Κονσταντινόβκα - δεξιά ύαλος ρουμπινιού .

Εθνογραφικό Μουσείο της Κονσταντινόβκα Κρατίδιο Ντόνιετσκ Ουκρανίας

 

Diaspora-64.jpg

Ετικέτα μπουκαλιών μπύρας από το εργοστάσιο παρασκευής μπύρας Νέα Βαυαρία της Κονσταντινόβκα .

Εθνογραφικό Μουσείο Κονσταντινόβκα Κρατίδιο Ντόνιετσκ Ουκρανίας

 

Diaspora_63.jpg

Μια μοναδική φωτογραφία λίγο καιρό πριν την επανάσταση των μπολσεβίκων του Λένιν ,

τραβηγμένη στο φωτο ατελιέ του Τσεσνόκοβ στην Κονσταντινόβκα . Στο κέντρο απεικονίζεται ο Πέτρος Νομικόσοβ ,

ξάδελφος του Ντμίτρι Νομικόσοβ ο οποίος συνήψε εμπορικές σχέσεις με τους Βέλγους επενδυτές .

Ο Πέτρος έζησε στην Κονσταντινόβκα μέχρι την περίοδο της Οκτωβριανής επανάστασης .

 

Κινηματογράφος

Την εμφάνιση στην πόλη Ταγκανρόγκ κινηματογράφου στα τέλη του 19ου αι . κάποιοι τη θεωρούσαν χρυσή εποχή και αποπειράθησαν μέσω αυτής να κερδίσουν αρκετά χρήματα . Να , λοιπόν πώς συνέβη αυτό . Στη γωνία της οδού Πετρόβσκαγια , πάροδος Ουσπένσκαγια σήμερα Λένινα 62 βρισκόταν φάμπρικα παρασκευής μακαρονιών με ατμό . Κτίριο ενός ορόφου , σκεπασμένο με κόκκινα κεραμίδια και φυτεμένο γύρω γύρω με λεύκες . Την περίοδο αυτή το κτίριο ήταν υπό την ιδιοκτησία του Έλληνα υπηκόου Αντόν Ντμίτριεβιτς Νομικόσοβ από τη Σαντορίνη Αντωνίου Νομικού του Δημητρίου ελληνιστί . Μετά το θάνατο του ιδιοκτήτη , το 1894 , η διαχείρηση πέρασε διαδοχικά στις πολυάριθμες κόρες και γιους του Αντόν Ντμίτριεβιτς . Το Νοέμβριο του 1907 οι κληρονόμοι σε αυτή τη διεύθυνση άνοιξαν τον κινηματογράφο Ιλλιούζιον - παραίσθηση αγγλιστί και γαλλιστί . Λίγο καιρό μετά , συγκεκριμένα στις 24 Ιανουαρίου 1908 και κατά την παρουσίαση του ημερήσιου φίλμ ξέσπασε πυρκαγιά , εξαιτίας μηχανικής βλάβης στη συσκευή μετάδοσης της κινηματογραφικής κορδέλας και του τμήματός της που βρισκόταν σε μέρος της αίθουσας . Δημιουργήθηκε πανικός μεταξύ των θεατών πολλοί από τους οποίους δέχτηκαν χτυπήματα στην προσπάθειά τους να τρέξουν προς την έξοδο . Το κτίριο δέχτηκε εκτεταμένες ζημιές , όμως δεν καταστράφηκε ολοσχερώς . Στις 11 Απριλίου 1912 ξέσπασε μια δεύτερη πυρκαγιά η οποία με τη βοήθεια ισχυρών ανατολικών ανέμων και σε ελάχιστα λεπτά κατέστρεψαν ολοσχερώς τον κινηματογράφο , 3 στεγνωτικές μηχανές , γραφεία και αποθήκες που ανήκαν στους κληρονόμους Νομικόσοβ , το γειτονικό εστιατόριο Βορράς - ιδιοκτησίας του Έλληνα υπηκόου Α. Ρώττα , το αρτοποιείο Ορχιμένκο και τμήμα της σκεπής της οικίας της επίσης ελληνικής οικογένειας Μπαξεβανίδη .

 

Diaspora_61.jpg

Η παλιά οδός Πετρόβσκαγια όπου βρισκόταν η φάμπρικα μακαρονιών και μετέπειτα

ο κινηματογράφος Ιλλιούζιον ιδιοκτησίας της οικογένειας Νομικόσοβ .

 

Santorini_2012.jpg

Το πιο ρομαντικό νησί του κόσμου - η μαγευτική Σαντορίνη

 

Β Ι Β Λ Ι Ο Γ Ρ Α Φ Ι Α

 

1. ? - 36(1027) 08.09.2010. , .

2. 1910 - , . . - 08.08.2011.

3. : , , , , . . -19.10.2011 .

4. : , - . . - 24.11.2011 .

5. - - . . - 02.10-2011 .

6. - - . . - 17.09.2011 .

7. web site www.konstantinovka.com.ua

8. ࠠ - . - .

9. . ., . .  - - 120 . - , 1990.

10. . ., . .  . - , 1967 .

11. : .  :, 1991.

12. - 100 . - : , 1970.

13. . . , . .  - . .  : , 1984 .

 

Bookmark and Share

 

epiloges_91.jpg

Κωνσταντίνος Ν. Θώδης

Εκπαιδευτικός - συγγραφέας

Πανεπιστήμιο Σταυρούπολης Ρωσίας

djangorus1.jpgAyvali.jpg

 

barblue.gif

image008.jpgΣτείλτε τα άρθρα σας σε ηλεκτρονική μορφή για δημοσίευση στο περιοδικό μας στη διεύθυνση : kthodis@mail.ru

Κάθε άρθρο φέρει την ευθύνη του συγγραφέα για τη γνησιότητα και τεκμηρίωση του περιεχομένου του καθώς και τις βιβλιογραφικές αναφορές του .

 

image010.jpg堠 蠠 蠠 ⠠ 젠 堠 蠠 ⠠ 젠 堠 ࠠ : kthodis@mail.ru

ࠠ 蠠 堠 , 頠 蠠 .

 

blue-bar.gif READ ISSUE 2